torsdag, oktober 06, 2016

Höstlikt?

Nog för att almanackan säger höst. Men de flesta träden är fortfarande envist gröna, om än med lite gula stänk i kronorna. De där unga små träden som faktiskt är röda kanske bara försöker signalera till omgivningen att det är dags nu? Dags för nedrustning, dubbdäck, vantar och långkalsonger?

Fast nog är det väl en solfjäder jag ser där på himlen? Lätta fjädermoln som strålar ut från ett stort träd, mot blå himmel med solljus i!

 Och vänder jag blicken nedåt glittrar vattnet som vilken sommardag som helst. Faktum är att jag såg en badare kliva upp ur Årstaviken i dag. Jag blev lite avundsjuk!

Stockholm är en stad som gör sig bra nästan alla dagar, i nästan alla väder, alla årstider. Man kan vila benen sittande på Skeppsbrokajen, ta en glass eller ett äpple, bläddra i en bok, bara prata.
Tar man sig ut ur stan, exempelvis till Ulriksdals slottsträdgård, kan man också njuta av höstens vackra blommor. Cyklamenkrukorna bildar en enorm matta i vitt, rött, rosa, lila!




Copyright Klimakteriehäxan

4 kommentarer:

  1. jag går i ide, ses på våren!

    SvaraRadera
  2. Stockholm är oerhört vackert konstaterade jag i somras när jag var där för första gången.
    Fler besök planerade...bror min bor ju där ;)

    Nu kommer väl snart vintern...helt ok för min del. :)

    Ha det så underbart...det är snart Fredag ;)

    SvaraRadera
  3. Ja just det, Ulriksdal borde jag besöka igen snart - fattar inte att jag envist glömmer bort det!

    ♪ ♫ Stockholm i mitt hjärta ♫ ♪

    SvaraRadera
  4. Hannele - välkommen ut igen ...
    Guldkryckan - kul att du hittat hit - OCH till Stockholm, här finns faktiskt en hel del att upptäcka!
    Anni - Ulriksdal ligger lite avigt till kan jag tycka, då blir det lättare att glömma - och det finns ju fler liknande anläggningar!

    SvaraRadera